Dnes na konci omše zaznel oznam, že na budúcu nedeľu bude zbierka na podporu vybudovania univerzitnej knižnice Katolíckej univerzity v Ružomberku. Samozrejme, obsah celého listu som si nezapamätala, ale zdvihol sa mi tlak, pri informácii, že univerzita prekonala štvornásobne celoslovenský priemer rastu indikátorov kvality slovenských univerzít. Porovnateľné výsledky vraj nezískala žiadna z hodnotených slovenských vysokých škôl. Dobre, rankingovou a ratingovou agentúrou získala najviac bodov. Je indikátorom úspešnosti aj percento začlenenia sa do pracovného pomeru? Je indikátorom aj obsahové požiadavky vedomostí absolventov? Je indikátorom i čas získania titulu PaedDr. ? Zo sledovania informácií viem, že to ako si s kvalitou niektorých VŠ ide dole kopcom, ale že by KU bola zrovná tá, čo dokáže takým obrovským skokom napredovať, to považujem naozaj za cirkevný zázrak.
Nie som kompetentná hodnotiť, ani sa k hodnoteniu vyjadrovať. Jedno ale môžem povedať, chcela by som získať titul doktorky pedagogiky za 4 mesiace, keď budem na dlhodobej maródke, externou formou, len tým, že zašlem prácu do určeného termínu a zaplatím si povinný poplatok na obhajobu!
Toto ma láka k tomu, aby som si myslela, že toto hodnotenie bolo tak, ako u prieskumu obľúbenosti politikov = na vopred vytypovanej vzorke, s vopred známym vytýčeným cieľom.
Kto môže, nech mi vysvetlí, že si to, čo si myslím, zle myslím.
Zakončím inteligentným vtipom, neinteligentných,nájdeným cez prehliadač
Boris pri skúške nevie a tvárí sa zúfalo. Profesor ho osloví s otázkou:
"Ako si vlastne predstavujete skúšku na vysokej škole?"
Boris: "Ako rozhovor dvoch inteligentných ľudí."
Profesor: "Dobre, ale čo keď jeden z tých dvoch nie je inteligentný, ale totálny vôl?"
Boris: "V tom prípade si ten inteligentný vezme nazad index a odchádza."
"Ako si vlastne predstavujete skúšku na vysokej škole?"
Boris: "Ako rozhovor dvoch inteligentných ľudí."
Profesor: "Dobre, ale čo keď jeden z tých dvoch nie je inteligentný, ale totálny vôl?"
Boris: "V tom prípade si ten inteligentný vezme nazad index a odchádza."
Komentáre
vobec sa mi nepaci
O kvalite KU v RK by sa dalo vela rozpravat...o vyhodeni kvalitnych pedagogov, o nenasytnosti...je hanbou, ze ma v nazve slovo katolicka...ak by sa o existencii vysokych skol malo rozhodovat len a len na zaklade kvality, tak by mnohe neprezili den...
ale
skusim vysvetlit:
zda sa,ze neskusim,asi si dobre myslis
SoB,
Štve ma, že do praxe príde plno mladých nábožensky, spoločensky pripravených ľudí, len nie prakticky pripravených.
stonkeela
Bonnie,
=Kto môže, nech mi zdôvodní, že si prvenstvo zaslúžila.=
ale viem-že úroveň nášho školstva celkovo veľmi klesá..odborná aj morálna,.etická..
..ale toto viem:
moja viera nemá nič spoločné s klérom..teda s cirkevnými hodnostármi..a ich požiadavkami..
v zázraky pod taktovkou farárov-neverím..tie sa dejú niekde inde..
život mi dal podklady pre moje tvrdenie..
..už len tým-že sa zamýšľaš-myslíš dobre..
ja teda študúvať nechcem!
vas,
Bonnie,
Radosť,
Pred pár rokmi som čítala, ako Habánik, bývalý tajomník ministra, "vysokofundovaný" v 32 rokoch povedal, že máme málo vysokých škôl. Máme málo vysokých škôl a v nich nemáme kvalifikovaných ľudí, ktorí by zabezpečili akreditácie a potom to tak dopadne ako s univerzitou v Trenčíne. Načo teda podporuje štát takýto spôsob vzdelávania?
Mahara Ti,
ved to!
MH,